جدول سودو کو و راه حل آن
علمی-اجتماعی
جمعه 19 دی 1388برچسب:, :: 13:25 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
اولین باری که با جدول سودوکو روبه رو شدم اصلا نمی دانستم چیست و چگونه حل می شود و تنها راهنمایی که داشت این بود که اعداد 1تا 9 را طوری در جدول قرار دهید که در هر ستون و سطر هیچ رقمی تکراری نباشد. همین. تازه اسم جدول هم بود سودوکوی کشنده . چون ذاتا و خانوادگی اهل حل انواع و اقسام جدول و معما و مشکل منطقی هستیم شروع به حل جدول سودو کو کردم و کم کم در هنگام حل این جدول توانستم متوجه شوم که این جدول در اصل به 9 جدول 9 خانه ای نیز تقسیم شده است که ارقام در هر جدول 9 خانه ای هم نبایستی تکراری باشد. بالاخره بعد از مدتی لم کار را به دست آوردم و شروع به حل جدول کردم ولی وقتی جدول به اتمام می رسید می دیدم که دو تا عدد در دو ستون تکرار می شود . شاید باور نکنید چند جدول من کشیدم و چند باره حل کردم اما باز همان نتیجه . مات و حیران مانده بودم خدایا من که همه ی این اعداد را درست سر جایشان می گذارم پس چرا درست درنمیاید. تا این که ناگهان به صورت بینشی جای یک عدد 7 و 8 را با هم عوض کردم و کل جدول درست شد. این جدول چالشی برایم خیلی جالب و مهیج شد در نتیجه به دنبال جدول سودوکو رفتم- چند سال قبل مثل الان اینقدر فراوان نبود-ووقتی نوع ساده و متوسط آن را دیدم اصلا حل کردنشان برای من بسیار ساده بودچند دقیقه بیشتر کار نداشت. برای حل جدول مشکل بایستی وقت بیشتری مثلا 20 یا 30 دقیقه صرف می کردم تا آن را حل کنم. چون در حل جدول و سودوکو خیلی سمج هستم و اصرار و پافشاری زیادی برای حل شان دارم در نتیجه توانستم روشهای دیگری را هم بر ای آسان حل کردنشان بیابم که الان راحت می توانم سخت ترین سودوکوها را نیز حل کنم. برای حل سودوکو علاقه و پشتکار و وقت نیاز است. حل کردنش آسانتر از توضیح دادن برای بعضیهاست. اما توضیح میدهم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 297
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 297
بازدید ماه : 7840
بازدید کل : 3514644
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>